24 lutego 2014

Pierwsze wyniki budżetu obywatelskiego w Gdańsku - okręg VI

Trójmiasto próbuje stawać się bardziej obywatelskie. Ale to dopiero początek drogi od gospodarki planowej do odpowiedzialności obywateli za swoje otoczenie.
Jak się państwu podobają wyniki budżetu obywatelskiego? Ja ledwo zdołałem to przetrawić. Nie ukrywam, że miałem nadzieję, że 2 projekty z mojej dzielnicy przejdą. Niestety lub na szczęście przeszedł tylko jeden. 
Jako, że interesuje mnie, jako obywatela, to co widzę za oknem, skupię się na wynikach z mojego okręgu.
Hmm mojego...
No właśnie, jaki on mój skoro ciągnie się na długość ponad 10 km i wysokość ponad 150 metrów. Jak moim okręgiem mogę nazwać tereny na których w zasadzie nigdy nie byłem.

Wyniki prezentowano już w wielu mediach, portalach. Ja zamieszczam je tu w postaci mapki:


Im ciemniejszy kolor kropki tym więcej głosów. Klikając dowiesz się z grubsza jaki był cel wnioskodawców, w opisie (dymku) podałem też dokładną liczbę głosów. Przepraszam za niedokładność znaczników (do poprawki).



W naszym okręgu wybraliśmy:
- Skatepark Osowa,
- Nowy Pachołek
- Obiekty socjalne przy SP 81,
- Zadaszenie psiarni hen daleko za obwodnicą

Moje wnioski:
- nie ważne kto liczy głosy, ważne kto tworzy okręgi wyborcze !
- kilka projektów się dublowało (5x szkoła na Kokoszkach, 3x Goplańska, 2x podłoga szkoły) przez co głosy w znacznej części zostały zmarnowane,
- Rady Dzielnicy powinny nadzorować i koordynować projekty, które zgłaszają mieszkańcy. Następnie powinny rekomendować mieszkańcom głosowanie na odpowiedni 'pakiet'. Gratulacje dla Rady w Osowie, która osiągnęła sukces! 7,6 tysięcy głosów przełożyło się na 2 zwycięskie projekty, gdy w Oliwie 12,4 tyś głosów przełożyło się na jeden.  W Oliwie mieliśmy do wyboru jakieś 21 projektów, w Osowie 6. Matematyka jest prosta. 
- nie ważna ilość, a wręcz przeciwnie! Im mniejsza konkurencja tym lepiej (np. 6 projektów z Osowy - 2 przeszły; 21 z Oliwy - 1 przeszedł),
- naciski pracodawców (tak mi się wydaje) spowodowały, że niektóre szkoły zgłosiły szaloną liczbę projektów, tak jakby premiowano aktywność zgłaszającego. Wynik w wyborach - opłakany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...