20 marca 2014

Dlaczego na ulicach Gdańska wywieszono czarno-żółte flagi?

Trójmiasto często jest oflagowane. Flagi wywieszane są na przeróżne okazje. Jeśli zauważyłeś czarno-żółte flagi na gdańskich ulicach to oznacza to, że Kaszubi świętują. Konkretnie chodzi o dzień jedności Kaszubów obchodzony co roku 19 III 1238. Obchodzony jest on na pamiątkę XIII-wiecznej wzmianki papieża o księciu Bogusławie , którego określono mianem "księcia kaszubskiego". O kaszubskości gdańska trochę więcej napisałem pod tym linkiem.


Osobiście pierwszy raz zauważyłem te flagi w 2010 roku, kiedy sąsiadka mnie zapytała: "Czy ktoś umarł, że takie czarne flagi wiszą?". Dzięki temu dowiedziałem się o co w tym wszystkim chodzi. Zainteresowanych flagami w Trójmieście odsyłam do świetnego artykułu na trójmieście.pl, gdzie wytłumaczono, które flagi kiedy są wywieszane. Na przykład w dni meczowe wywieszane są biało-zielone flagi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...