22 listopada 2018

Lista gdańskich ulic do remontu - w końcu jest!

Jest! W końcu jest! Świetna robota Macieja Naskręta z Trójmiasto.pl i mamy ją. Lista planowanych remontów gdańskich ulic. Na tej liście jest ponad 500 ulic tworzących swoisty ranking potrzeb.

Listę przepisałem do arkusza. Zapewne jest tam wiele błędów. Nie wszystkie nazwy przepisałem w całości. Ograniczyłem się do słowa fragment.

Przede wszystkim brakuje mi danych, które ulice zostały już wyremontowane. Także jeśli znajdziesz na liście ulicę, która ma już wyremontowaną nawierzchnię to proszę o komentarz. Najlepiej z podanych kosztem. Gdy wprowadzę te dane do mojej amatorskiej tabelki to otrzymam bardzo niedokładny średni koszt remontu jednej ulicy. Wiem, że ulica ulicy nie równa, remont różni się często zakresem prac, ale zawsze to coś.

Dzięki tym danym, które znalazłem na stronach DRMG szacuję, że średnio remont jednej ulicy kosztuje 5,3 mln złotych. Przy rocznym budżecie na drogi wynoszącym 45 mln - daje to około 8 ulic wyremontowanych w czasie jednego roku. Uwaga! Liczby w tabeli są dynamiczne. Jeszcze rano średnia na jeden remont wynosiła 3,9 mln.

Wiem, że do każdej z tych danych można mieć uwagi. Choćby budżet roczny na remonty. W zeszłym roku był znacznie niższy. Ale trudno brnę dalej. Mając te powyższe dane można się pokusić o prognozę, w którym roku będzie wyremontowana ulica, która w rankingu ma np. 150 miejsce.

Także zapraszam do poszukiwań!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz.

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...